Oldal kiválasztása

A logó a céged, vállalkozásod arculatának az alapja. Ez közvetíti az általad képviselt értékeket és ez az elsõdleges azonosítód a piacon. Egy jó logó kitûnik a tömegbõl, megkülönböztet és bármilyen reklámtevékenység elképzeletetlen nélküle. 

De milyen is egy jó logó, ami eleget tesz a fenti feltételeknek? Természetesen nagyon sok függ a cég profiljától és a kultúrális környezettől, azonban van egy pár közös, univerzális vonás, ami mindenhol megállja a helyét. Vegyük sorra ezeket.

Nagyon fontos, hogy a logó skálázható legyen, vagyis minden nagyságban jól mutasson. A logó ugyanis minden platformon megjelenik, kezdve a névjegykártyától egészen az óriásplakátig. Ezért általában érdemes leegyszerűsített, stilizált formákban gondolkodni amely valamilyen módon kötődik a fő tevékenységhez, vagy egy hozzá kapcsolódó, igen jellemző, könnyen assziciálható motívumhoz vagy érzéshez.

Másik fontos tényező a logó színvilága. A különböző színekhez különböző energiák és érzések társulnak. Ezek igen széles körben feltérképezett és az ipari design során igen aktívan alkalmazott alapelvek. Elég csak a sötét-világos, jó-rossz asszociációra gondolni, de természetesen a színskála teljes tartománya fel van már térképezve az emberi pszichológia szempontjából. Különböző színeket kell használni egy komoly, tekintélyt sugárzó üzleti vonalnál, és más színeket egy vidám, játékos területen. A színek harmóniája és a kiegészítő színek megfelelő használata pedig megadja azt a pluszt, amitől kellemes ránézni egy képre. Az egyéni preferenciák és az adott vállalkozás, az adott vállalkozó személyes stílusa a kiindulópont, ez adja a logó alapját, a fentebb leírt logó készítési alapelvek pedig a sikeres “építkezést” biztosítják. Egyéni preferenciák szerint lehet színesebb vagy puritánabb a végleges logó, de tapasztalatom alapján 2-5 fő alapszínben érdemes gondolkodni. A széles felhasználhatóság miatt célszerű a logó fekete-fehér verzióját is elkészíteni, hogy színes hátterek előtt is megfelelően mutasson.

Ha valakitől logó készítési szolgáltatást vásárolsz, nagyon fontos, hogy egyrészt ne fizess előre, másrészt, hogy mindenképp legyen beleszólásod az alkotási folyamatba. Az elképzeléseidet néha nehéz pontosan szavakba önteni és néha alapvetően már az alapötlet kitalálása probléma. Éppen ezért fontos a több körös, visszacsatoláson alapuló fejlesztés.

A céged profilja valamint a Te személyes ízlésed ötvözete alapján készítek egy pár logó tervet, amik közül majd Te választod ki a jónak tűnő irányokat. Ezeket aztán egy kicsit finomítjuk, hogy könnyebb legyen meghatározni a végleges irányt. Végül pedig ezt fogjuk aztán közösen addíg csiszolni, amíg magadra és cégedre nem ismersz az elkészült logódban.